Ben jij al jaren aan de slag als docent en wil je je verder verdiepen in de kansen van digitale innovatie en onderzoekend leren? Werk je al met technologie in je lessen, of ben je juist nieuwsgierig naar concrete en direct toepasbare voorbeelden? Dan is deze bijscholingsreeks precies wat je zoekt. Geschikt voor bètadocenten en iedereen die geïnteresseerd is in toekomstgericht onderwijs.
In drie online inspirerende bijeenkomsten maak je kennis met verschillende thema’s en tools die je direct kunt inzetten in je eigen lespraktijk.
Let op! Het instapniveau van de deelnemers kan dus verschillen.
1. AI en Digitale Geletterdheid – Patrick Dooyewaard (Hogeschool Utrecht)
Dinsdag 27 januari
Ontdek hoe je kunstmatige intelligentie op een manier kan inzetten om je eigen werkdruk te verminderen. Je krijgt praktische handvatten en voorbeelden die je meteen kunt gebruiken.
2. Arduino in de klas – Rob Hoevenaars (Hogeschool Utrecht)
Dinsdag 10 februari
Hoe kun je een programmeerbaar platform als een Arduino Uno gebruiken in de klas?
Welke (on)mogelijkheden zie je?
Techniek: Wat is een Arduino Uno en wat kun je ermee?
Programmeren: tekst coding en vibe coding.
Vakdidactiek: PRIMM is op dit moment de meeste gebruikte vakdidactiek. Wat is dat?
Toepassingen: PWS? Practicum?
Met name voor beginners interessant.
3. Abstracte of complexe concepten – Paul Alstein (Hogeschool Utrecht)
Dinsdag 3 maart
Verken hoe simulaties complexe concepten inzichtelijk maken en onderzoekend leren kunnen versterken. Vol inspiratie en voorbeelden uit de praktijk.
Doe mee en neem een voorsprong in toekomstgericht onderwijs!
Deze bijscholing biedt je frisse ideeën, toepasbare tools en verdieping waar je meteen mee aan de slag kunt. Wil je je lessen naar een hoger niveau tillen? Meld je dan aan!
