IT’s puzzling!

Informatica is veel meer dan computers, programmeren en het internet: logisch nadenken over een taak die een computer moet uitvoeren, het gestructureerd ontwerpen van een oplossing voor een automatiseringsprobleem en nadenken over het inpassen van IT in de samenleving horen bij Informatica. Misschien denk je bij Informatica niet direct aan puzzelen. Toch zijn er meerdere overeenkomsten tussen Informatica en puzzelen, zoals:  

  • Het bedenken van een oplossing voor een automatiseringsprobleem is een vorm van puzzelen;  
  • Wetenschappelijk onderzoek in de Informatica komt vaak neer op puzzelen. Puzzelen is nodig om inzicht te krijgen in een Informatica-probleem;  
  • Het ontwikkelen van automatische puzzeloplossers is een belangrijk deelgebied binnen de Informatica;  

In deze masterclass ga je zelf puzzelen om Informatica-problemen op te lossen, zowel op papier als met de computer.   

Doelgroep

Deze masterclass is voor 4, 5 en 6 vwo’ers met wiskunde B.   

Voorbereiden

Deze masterclass heeft een voorbereidende opdracht die 2-4 uur duurt.

Praktische informatie

Start datum:
30/01/2025
Tijdstip:
09:30 - 17:00
Niveau:
4 vwo 5 vwo 6 vwo Bovenbouw
Locatie:
Utrecht Science Park
Partnerschap:
Ambitie Connectie Open
Prijs:
€ 35,- exclusief lunch, gratis voor leerlingen van partnerscholen (zie de voorwaarden bij inschrijven)

Inschrijven

De inschrijfperiode voor deze activiteit is van 9 december 2024 – 10 januari 2025

Leerlingen van U-Talent partnerscholen:

Aanmelding verloopt via de U-Talent coördinator van jouw school.
U-Talent coördinatoren kunnen leerlingen aanmelden via dit inschrijfformulier.

Bij inschrijving ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en privacyverklaring 

Overige leerlingen (niet vanuit U-Talent partnerschool): 

Je kan je inschrijven voor deze masterclass via dit inschrijfformulier.
Het aantal inschrijvingen is beperkt. Je betaalt direct online via iDEAL.

Bij inschrijving ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en privacyverklaring.