Verdieping en verrijking in bèta en techniek

U-Talent nieuw

Publicaties

Onderzoek

Onderzoekers van de universiteit en hogeschool verrichten onderzoek in de context van U-Talent. Het onderzoek heeft betrekking op het bevorderen van talentontwikkeling, het vergroten van interesse in bèta en techniek en vakdidactisch onderzoek.

Het Freudenthal Instituut gebruikt U-Talent als een platform voor een structurele dialoog tussen onderzoekers en het scholenveld. Het doel is tweeledig: het lesgeven op scholen wordt ondersteund door onderzoeksresultaten, en vragen uit de praktijk worden gebruikt om nieuwe onderzoeksvoorstellen te maken.

De U-Talent scholen zijn preferred partner bij het samenstellen van consortia voor onderzoeksvoorstellen.

Publicaties

Medewerkers van U-Talent publiceren regelmatig over de programma’s die we bieden en de resultaten ervan. Hier vindt u die publicaties, geordend naar het jaar van verschijnen.

2017
2014
2013
2012
  • Proeven van vroeger, Hieke Huistra, Tiemen Cocquyt, Hendrik Asper, Ton van der Valk, NVOX november 2012, pp. 422-424.
  • Van hiv tot aids? Een probleemgestuurde nlt-module voor 5/6-vwo, Krijn Kieviet en Ton van der Valk, NVOX oktober 2012, pp. 370-372.
  • Excellente leerlingen in de collegebanken, Marieke Snippe, Bij de Les, maandblad van de Nederlandse Vereniging van Schooldecanen en Leerlingbegeleiders NVS-NVL, september 2012, pp. 22-23.
  • NLT op de universiteit: portret van Junior College Utrecht. Hoofdstuk in Beeld van bètavernieuwing, B. Hollaardt en C. Blokhuis, Stuurgroep nlt, september 2012.
  • Beleid & Differentiatie: boter bij de vis, G. Haarbosch, K.J. Kieviet en J.J.J. Schenkels, PGO voor lerarenopleiding Universiteit Utrecht, Centrum voor Onderwijs en Leren, juni 2012.
2011
2010
2009
2008
2007