IT is Puzzling
Informatica is veel meer dan computers, programmeren en het internet: logisch nadenken over een taak die een computer moet uitvoeren, het gestructureerd ontwerpen van een oplossing voor een automatiseringsprobleem en nadenken over het inpassen van IT in de samenleving horen bij Informatica. Misschien denk je bij Informatica niet direct aan puzzelen. Toch zijn er meerdere overeenkomsten tussen Informatica en puzzelen, zoals:
- Het bedenken van een oplossing voor een automatiseringsprobleem is een vorm van puzzelen;
- Wetenschappelijk onderzoek in de Informatica komt vaak neer op puzzelen. Puzzelen is nodig om inzicht te krijgen in een Informatica-probleem;
- Het ontwikkelen van automatische puzzeloplossers is een belangrijk deelgebied binnen de Informatica;
In deze masterclass ga je zelf puzzelen om Informatica-problemen op te lossen, zowel op papier als met de computer.
Doelgroep
Deze masterclass is voor 4, 5 en 6 vwo’ers met wiskunde B.
Voorbereiden
Bij deze masterclass zit een voorbereidende opdracht van circa 2-4 uur.
Praktische informatie
- Niveau:
- 4 vwo 5 vwo 6 vwo
- Data:
- Donderdag 2 februari 2023 van 9:30 - 17:00 uur.
- Locatie:
- Utrecht Science Park
- Partnerschap:
- Ambitie Connectie Open
- Prijs:
- €35,- exclusief lunch, gratis voor leerlingen van partnerscholen (zie de voorwaarden bij inschrijven)
Inschrijven
U-Talent coördinatoren kunnen leerlingen aanmelden via dit inschrijfformulier dat ook te vinden is op deze pagina over de masterclasses-inschrijving. Hier vind je ook alle deadlines en informatie over (de spelregels rondom) het plaatsen van leerlingen.
Let op: de inschrijfperiode is verlengd! inschrijven kan nog tot en met vrijdag 14 oktober via deze link.
Heb je een vraag? Stel hem via u-talent@uu.nl
Lees hier onze algemene voorwaarden en privacyverklaring
Terug naar het overzicht