Verdieping en verrijking in bèta en techniek

U-Talent

Activiteiten

IT is Puzzling

Iedereen denkt bij Informatica aan computers, programmeren en het internet, en terecht. Maar Informatica is veel meer: ook het logisch nadenken over een taak die een computer moet uitvoeren, het gestructureerd ontwerpen van een oplossing voor een automatiseringsprobleem en nadenken over security en een goede user interface horen bij de Informatica. Misschien denk je bij Informatica niet direct aan puzzelen. Toch zijn er meerdere overeenkomsten tussen Informatica en puzzelen, want:

  • Het bedenken van een oplossing voor een automatiseringsprobleem is een vorm van puzzelen;
  •  Het ontwerpen van software lijkt sterk op het ontwerpen van puzzels;
  • Wetenschappelijk onderzoek in de Informatica komt vaak neer op puzzelen. Puzzelen is nodig om inzicht te krijgen in een Informatica-probleem;
  • Het ontwikkelen van automatische puzzeloplossers is een belangrijk deelgebied binnen de Informatica;
  • In computerspellen, vooral adventure games, komen vaak puzzels voor.

Gametechnologie is een deel van de Informatica dat sterk in opkomst is. In deze masterclass ga je zelf puzzels maken en oplossen, zowel op papier als met de computer. Je brengt ook een bezoekje aan het motion capture lab, waar je kennis maakt met een buitengewoon lastige puzzel: hoe kunnen we met de computer menselijke bewegingen en gebaren herkennen?

Deze masterclass is voor 4, 5 en 6 vwo’ers met wiskunde B.

Praktische informatie

Niveau:
4 vwo 5 vwo 6 vwo
Data:
13 februari 2018
Locatie:
Science Park de Uithof, Utrecht
Partnerschap:
Ambitie Connectie Open
Prijs:
€35,- voor een eendaagse masterclass inclusief lunch, gratis voor leerlingen van partnerscholen (zie de voorwaarden bij inschrijven)

Inschrijven

De inschrijving is gesloten.

Terug naar het overzicht